Next Prev

Analiza rynku – podstawa sukcesu firmy

Na rynku można spotkać wiele większych i mniejszych firm. Jedne działają prężnie, przynosząc oczekiwane zyski, inne z trudnością wiążą przysłowiowy koniec z końcem. Wiele osób zastanawia się, co jest tego powodem, tym bardziej, że fakt ten dotyczy nierzadko jednostek o takim samym profilu. Decydując się na założenie firmy należy sprawdzić wiele alternatywnych aspektów, które w znaczący sposób wpływają na funkcjonowanie i rozwój danej jednostki. Zasadniczym elementem jest w tym przypadku analiza rynku, lokalnego tudzież o szerszym zasięgu. Przykładem może być tutaj mały, osiedlowy sklepik. Rzeczą oczywistą jest fakt, że większość ludzi regularnie odwiedza markety, robiąc tam duże zakupy, nie mniej jednak warto podkreślić, że produkty codziennego użytku najczęściej wykonywane są w małych, osiedlowych sklepikach, znajdujących się blisko i nie zwabiających klientów licznymi promocjami i kolorowymi plakatami, zachęcającymi do dokonania zakupów. Założenie osiedlowego sklepiku to bez wątpienia opłacalny biznes, przynoszący wymierne korzyści, nie mniej jednak należy uwzględnić kilka podstawowych faktów. Przede wszystkim trzeba się upewnić, czy w pobliżu nie ma już podobnych punktów handlowych, ewentualnie większego dyskontu spożywczo – przemysłowego. W przypadku szeroko rozumianej konkurencji szansa na przebicie jest ograniczona. Co prawda można próbować wybić się na rynku poprzez ustalanie konkurencyjnych cen, znacznie niższych tudzież sprowadzanie towarów dobrej jakości w niższej cenie, nie mniej jednak w takiej sytuacji należy liczyć się z proporcjonalnie mniejszym dochodem, co w efekcie przedkłada się na dalszy rozwój firmy i rozszerzanie jej możliwości. W takiej sytuacji lepiej zdecydować się na biznes o zgoła innym charakterze, czego przykładem może być sklep branżowy tudzież zakład usługowy, nie mniej jednak najpierw należy dokładnie przeanalizować potrzeby lokalnego rynku i istniejące już rozwiązania. Jeśli działalność firmy z założenia ma obejmować większy obszar, należy ocenić sytuacje rynku w konkretnym obrębie, uwzględniając przy tym oczekiwania i potrzeby potencjalnego klienta.